Priser

Alla priser i webbshoppen är inklusive moms (25% på de flesta varor, 12% på livsmedel och 6% på litteratur). Priset anges vid respektive vara. Vi har ingen minimigräns vid köp. Vi tar inte ut några expeditionsavgifter eller kostnader för emballage. Du betalar för de varor du vill ha, samt fraktkostnad och eventuellt postförskott. För paket som inte hämtats ut debiterar vi en avgift på 150 kronor samt kostnaden för returfrakt till oss.

Fraktkostnaden är från 89 kronor. Läs mer under ”Fraktkostnader”. För ett fåtal varor, som p g a av dess vikt eller volym betraktas som skrymmande, debiteras extra frakt. Fraktkostnaden för skrymmande gods anges vid de artiklar där detta är aktuellt.

Kundtjänst

Du når oss lättast på telefon 040-45 70 24 under butikens öppettider eller via e-post:  info@almaregarden.se

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen samt kan ej heller garantera att färger återges exakt.

Beställning

Du måste ha fyllt 18 år för att handla hos oss.
Efter beställningen får du en kopia på din beställning via e-post. Kontrollera därför noggrant att du anger din korrekta e-postadress. När paketet lämnar oss i Kämpinge, får du ett mail med kollinummer så att du själv kan följa paketet hem till dig. När paketet når utlämningsstället får du en avisering på din mobiltelefon, om du angett ditt nummer. Annars sker avisering per brev. Vi följer distans- och hemförsäljningslagen.

Betalning

Vi samarbetar med KLARNA. De erbjuder olika betalningslösningar genom sin ”Checkout-betalning”

• 30 dagars faktura
• PIX
• 6-24 månaders finansiering
• Direktbetalning med BankID
• Banköverföring
• Kortbetalning; Visa, Mastercard, Amex

Leveranssätt

Din beställning levereras alltid som paket till närmaste utlämningsställe eller hem. Om ett paket inte hämtas ut inom leverantörens liggtid, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift på 150 kronor för att täcka administrativa kostnader. Till detta tillkommer kostnaden för returfrakt till oss samt faktisk kostnad för den ursprungliga frakten till dig.

Fraktkostnad

Kostnaden för frakt varierar efter vilket fraktsätt du väljer. Se listan nedan. Lägsta fraktkostnad är 89 kronor. För ett fåtal varor, som p g a dess vikt eller volym betraktas som skrymmande, debiteras en extra frakt. Fraktkostnaden för skrymmande gods anges vid de artiklar där detta är aktuellt.
Du kan välja mellan följande fraktsätt: (Fler fraktsätt kommer inom kort)

• DHL Service Point, 89 kronor.
• DHL Företagspaket 250 kronor. Gäller endast företagskunder på företagsadresser
• Naturligtvis kan du också välja att hämta varorna i butiken.

För paket som inte hämtats ut debiterar vi en avgift på 150 kronor samt kostnaden för returfrakt till oss samt faktisk kostnad för den ursprungliga frakten till dig.

Leveranser utanför Sverige

Vi skickar inte gods till andra länder för tillfället.

Leveranstid

Vi skickar dina beställda varor inom 1-5 arbetsdagar om inget annat anges på artikelinformationen. (Till exempel pumpar, robotgräsklippare och kastanjestaket kan ha längre leveranstid). Vid situationer där vi inte kan leverera inom ovanstående tidsram kontaktas du via e-post eller telefon om en ny leveranstid. Tiden för transport till dig varierar utifrån vilket fraktsätt du valt samt var i landet du bor. Normalt 1 till 3 arbetsdagar.

Ångerrätt

Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Förpackningen måste vara obruten och varan måste vara i ett säljbart skick. Du får själv stå för returporto/frakt. Kontakta alltid oss innan du returnerar dina varor. Ångerrätten gäller ej rea-artiklar, böcker och tidningar eller varor som kapats upp till dig, t ex band och snören. Ångerrätten gäller ej heller beställningsvaror , t ex pumpar och bevattningsdatorer som endast tas hem på beställning (vid aktuella varor står texten beställningsvara).

Ångerrätt och returrätt gäller ej Binab TF som kräver kontrollerad lagring (frysvara). Konsekvenserna för ej uthämtat paket med Binab TF ansvarar köparen för.

Reklamation

Om en vara är skadad ska denna reklameras till oss omedelbart. Kontakta oss och beskriv vad som är skadat/felaktigt – ange även ditt ordernummer. Transportskadat gods ska alltid reklameras när du hämtar ditt paket. Vid hemkörning påtalas och noteras synliga transportskador av utkörande speditör.